Atenció: El teu navegador no té suport per algunes funcionalitats necessàries. Et recomanem que utilitzis Chrome, Firefox o Internet Explorer Edge.

📑

📉 · Què són els impagaments i per quin motiu es produeixen?
Els impagaments són les aportacions dels teus mecenes que, per diverses raons, no s'han pogut efectuar i, en conseqüència, queden pendents i consten com a cobraments que no s'han processat. En termes generals, en l'ecosistema del micromecenatge, i també en el de l'Aixeta, els impagaments poden representar entre un 5% i un 15% del total d'aportacions. Tot seguit detallem els motius i les causes més habituals que hi pot haver darrere d'un problema d'aquestes característiques:
  • No hi ha diners suficients al compte corrent associat a la targeta
  • La targeta de crèdit o dèbit ha caducat
  • Canvi de targeta de crèdit o dèbit (pèrdua, robatori...)
  • Les dades del mètode de pagament no són correctes
  • L'entitat financera del mecenes ha bloquejat la transacció econòmica
  • L'entitat financera ha revocat l'autorització del pagament recurrent
  • Hi ha problemes d'autorització i autenticació en relació al pagament recurrent i l'entitat financera

⚙️ · Com gestiona l'Aixeta els impagaments?
En el moment que el nostre sistema detecta un problema amb un pagament, de manera automàtica enviem un correu electrònic al mecenes corresponent, informant de la incidència amb el màxim detall possible, segons les dades que ens aporta el nostre processador de pagaments (Stripe). En aquest correu electrònic es detalla el motiu que ha causat l'impagament, i se li dóna a l'usuari l'enllaç directe per tal de resoldre-ho, en el cas que el problema tingui a veure amb la caducitat de la targeta de dèbit o crèdit, la manca de fons o amb errors en les dades del mètode de pagament. En el supòsit que es tracti de problemàtiques relacionades amb autoritzacions, autenticacions i bloquejos per part de l'entitat financera, també se li comunica, recomanant-li que es posi en contacte amb el seu banc o caixa, per tal de poder resoldre-ho. En el moment que enviem aquest primer correu electrònic, el nostre sistema genera automàticament un reintent de cobrament al cap de 3 dies. Si aquest reintent no és fructífer, li tornem a enviar a l'usuari un correu electrònic, especificant, de nou, que no s'ha pogut cobrar la subscripció, i detallant-ne altra vegada el motiu. Si el reintent de cobrament és fallit, el nostre sistema espera fins el proper mes per a tornar-ho a intentar, per tal de no saturar l'usuari amb correus electrònics ni insistir-hi excessivament.
En resum, si el pagament d'un mecenes no s'efectua correctament, l'Aixeta fa el següent:
  1. Enviar un correu electrònic a l'usuari amb la notificació de l'impagament i el motiu
  2. Processar el cobrament de nou al cap de 3 dies
  3. Si aquest reintent de cobrament falla, se li torna a enviar un correu electrònic
Mètodes més estrictes que l'Aixeta està estudiant implementar en el cas dels mecenes amb un impagament vigent:
  • Informar al mecenes de l'impagament mitjançant una barra d'anunci a la infraestructura del compte d'usuari de l'Aixeta
  • Restringir l'accés al contingut del creador a qui dóna suport mentre tingui vigència l'impagament

👁️ · Veure els impagaments dels teus mecenes
Els creadors podeu consultar l'estat dels membres de la vostra comunitat de mecenes a la secció Comunitat. A dins d'aquesta secció, hi trobareu dues subseccions: Mecenes i Seguidors. Si cliques a la primera, entraràs en un espai on podràs veure el conjunt de tots els teus mecenes.
  1. A la columna Per estat, selecciona la opció Actius (amb impagat) i, seguidament, clica al botó de Cerca
  2. En cada usuari que apareix en aquesta llista, clica a Veure'n més per comprovar si l'impagament té vigència o correspon a un moment passat
  3. Si confirmes que l'impagament és actual, envia-li un missatge al mecenes, utilitzant el botó Escriu un missatge, per tal d'informar-lo de la situació
També pots consultar l'estat dels pagaments i cobraments a la secció Ingressos i Cobraments. Aquí, a la columna Estat, pots seleccionar la tipologia d'impagat, i veure'n els mecenes corresponents.
Tipologies d'impagament
  • 🟥 Fallat: correspon a targetes caducades, dades errònies del mètode de pagament i manca de fons al compte corrent.
  • Acció requerida: correspon a problemes que l'usuari ha de resoldre amb la seva gestió, autoritzant el pagament a través de l'aplicació mòbil de la seva entitat financera, o a través de l'espai per a clients del lloc web del banc o caixa. També pot ser que l'entitat financera hagi denegat i bloquejat el pagament, i que l'usuari hagi de contactar amb la seva oficina per tal de tornar-lo a autoritzar.
  • Pendent: requeriment de pagament efectuat correctament, però encara no finalitzat ni executat. Normalment es deu a un problema amb l'entitat financera, que ha d'acabar d'autoritzar la transacció econòmica. Es necessita que l'usuari ho comuniqui a la seva oficina bancària.

🔊 · Com es poden evitar els impagaments?
Encara que l'Aixeta enviï correus electrònics i notificacions automàtiques cada vegada que detectem un impagament, hem vist que els missatges individualitzats i escrits pel creador poden ser el millor mètode per evitar-los i solucionar-los. Per tal de reduir el número de pagaments no efectuats, des de l'Aixeta et recomanem que enviïs missatges personals als teus mecenes que tinguin impagats en vigència, informant-los de la problemàtica i la possibilitat de resoldre-ho. Per a facilitar-te aquesta feina, en aquests missatges pots adjuntar-hi o enllaçar-hi la Guia d'ajuda per a resoldre pagaments fallits, informació que posem a disposició dels mecenes per tal que puguin resoldre les causes dels seus impagaments. Espere que sigui del teu interès, i que pugui ajudar a reduir els impagaments dels teus mecenes!

ℹ️ Si necessites més ajuda, sempre pots contactar directament amb nosaltres a través del correu electrònic: [email protected]. Estem a la teva disposició!

Tornar Ves a dalt