Atenció: El teu navegador no té suport per algunes funcionalitats necessàries. Et recomanem que utilitzis Chrome, Firefox o Internet Explorer Edge.

📑

ℹ️ Aquesta guia va dirigida als usuaris de l'Aixeta que són mecenes d'algun creador o projecte i tenen problemes amb els seus pagaments.

📖 · Introducció
Benvolgut usuari de l'Aixeta: aquesta és una guia que et servirà per a resoldre algunes problemàtiques que tenen a veure amb els impagaments. Sovint, sense ser-ne conscients, deixem de donar suport econòmic a aquells projectes culturals i comunicatius que, un dia, vam decidir que volíem acompanyar. Hi ha motius ben diversos que causen aquests impagaments, i aquí procurarem d'ajudar-te per, si ho creus oportú, resoldre-ho i posar-hi solució.

✉️ · Has rebut un correu electrònic informant-te d'un problema amb el cobrament de la subscripció?
En el cas que l'Aixeta no hagi pogut cobrar la teva subscripció al creador o al projecte a qui dónes suport, la nostra plataforma t'envia un correu electrònic a la teva safata d'entrada. Aquest correu electrònic s'envia de manera automàtica quan el nostre sistema detecta un error en el processament del cobrament. En el missatge que t'enviem, t'exposem que ha sigut impossible realitzar l'aportació econòmica, i en detallem el motiu que ha generat l'error. Per norma general, les causes més habituals que provoquen que els pagaments fallin són les següents:
  • No hi ha diners suficients al compte corrent associat a la targeta
  • La targeta de crèdit o dèbit ha caducat
  • Has canviat de targeta de crèdit o dèbit (pèrdua, robatori...)
  • Les dades del mètode de pagament no són correctes
  • L'entitat financera ha bloquejat la transacció econòmica
  • L'entitat financera ha revocat l'autorització del pagament recurrent
  • Hi ha problemes d'autorització i autenticació en relació al pagament recurrent i l'entitat financera
En el correu electrònic que t'enviem també t'adjuntem un enllaç per tal que puguis actualitzar les dades del mètode de pagament (en el cas de caducitats, o dades errònies de la targeta), o t'informem que hi ha un requeriment pendent, que necessita de la teva gestió per tal d'autoritzar i autentificar la transacció (a través de l'aplicació mòbil, o l'espai de client del lloc web, de l'entitat financera). L'Aixeta tornarà a intentar el cobrament al cap de 3 dies. Si aquest reintent no té èxit, ho tornarà a intentar el proper mes.

🪙 · Què faig si no tinc diners suficients?
Si el problema que causa el teu impagament és una manca de fons en el teu compte corrent... no et preocupis! Els creadors i la comunitat creativa d'aquest país sabem del que es tracta. Et recomanem que contactis amb el creador o projecte a qui estàs donant suport, i envia-li un missatge amb la finalitat de donar coneixement d'aquesta situació, amb total sinceritat. El creador o el projecte ho entendrà perfectament, i quan tinguis més solvència econòmica ja tornaràs a poder fer el pagament de la subscripció amb normalitat.
Pots enviar un missatge al creador o projecte a qui estàs donant suport des de la secció Subscripcions del teu menú d'usuari. Un cop a dins, clica damunt del requadre del creador o projecte corresponent. Hi veuràs el teu nivell de subscripció i, a la dreta, un menú amb tres botons. Al primer hi diu Envia-li un missatge. Fes-hi clic i podràs fer-li arribar un missatge que el creador o el projecte rebrà tant a la seva missatgeria interna de l'Aixeta com al seu correu electrònic personal.

💳 · Assegura't que el mètode de pagament és vàlid
Un dels errors més habituals que té una relació directa amb els impagaments és la data de caducitat de la teva targeta de dèbit o crèdit. Una altra fallada en aquest sentit és haver canviat de targeta (a causa d'una pèrdua o d'un robatori), i no haver-la actualitzat al teu espai d'usuari a la plataforma de l'Aixeta. Et recomanem que ho revisis i, si s'escau, que tornis a introduir un mètode de pagament vàlid.
Des de l'Aixeta recomanem que aquest procés el facis sempre des d'un ordinador. En els dispositius mòbils es produeixen problemes de solapament d'informació causats per les pestanyes dels navegadors, els requeriments d'autenticació i autorització de les entitats financeres, les validacions que s'han de fer amb les aplicacions per a mòbils de bancs i caixes, i la informació que s'ha de tornar a enviar a la plataforma de l'Aixeta. Fent-ho des d'un ordinador, tots aquests problemes de solapament d'informació desapareixen.
El mètode de pagament el pots introduir a la secció Mètode de pagament del teu menú com a usuari. De moment, només es poden introduir targetes de crèdit o de dèbit. Has de facilitar el teu número de targeta, la seva data de caducitat i els tres números de control. Un cop hagis introduït aquestes dades, ja podràs clicar al botó Desa. En aquest moment, el sistema de l'Aixeta contactarà de forma automàtica amb el teu banc, per tal de demanar-li una autorització i, d'aquesta manera, poder habilitar el mètode de pagament. Aquesta autenticació l'hauràs de fer a través de l'aplicació per a mòbil que tingui habilitada el teu banc, o des de l'espai personal que l'entitat financera et reserva com a client en el seu lloc web. Veuràs que el nostre sistema li fa un requeriment al teu banc amb una quantitat econòmica de 0,00€. Això és normal, no et preocupis: és només el mecanisme que utilitzem per enllaçar la teva targeta de crèdit o de dèbit amb la nostra passarel·la de cobraments. Quan hagis finalitzat aquesta autorització, la teva targeta ja apareixerà com a nou mètode de pagament. Sempre que vulguis la podràs esborrar, substituir i actualitzar.

🏦 · Com gestiono l'acció requerida que em demana l'entitat financera?
Hi ha tres supòsits en els que el teu banc o caixa demana que intervinguis d'alguna manera per poder fer efectiu el pagament, fent-te un requeriment que, en la majoria dels casos, pots resoldre accedit a aplicació per a mòbil del teu banc o caixa, o des de l'espai de client de l'entitat financera que trobaràs en el seu lloc web.
Els casos que es poden resoldre amb aquest procediment de nova autorització es presenten quan:
  • L'entitat financera ha revocat l'autorització del pagament recurrent
  • Hi ha problemes d'autorització i autenticació en relació al pagament recurrent i l'entitat financera
Quan fem aparèixer el concepte d'Acció requerida, sempre fem referència a un requeriment que fa l'entitat financera al seu client, per tal de donar continuïtat al moviment. Constantment hi ha noves normatives de la Unió Europea que obliguen a bancs i caixes a establir noves capes de seguretat per evitar fraus i estafes. Encara que, en el cas de les subscripcions, faci temps que es vagi autoritzar i validar la transacció econòmica, ara moltes entitats financeres tornen a demanar, de tant en tant, aquestes autenticacions. Això vol dir que, en la majoria dels casos, els mecenes han d'autoritzar el moviment a l'aplicació per a dispositius mòbils o a l'espai web de client del seu banc o caixa.
Hi ha un darrer cas que necessita que et posis en contacte amb la teva oficina bancària, i és quan:
  • L'entitat financera ha bloquejat la transacció econòmica
En aquestes circumstàncies, hi ha una aturada del cobrament per part del banc, per diferents motius que l'entitat financera no ens especifica, i que tampoc concreta al nostre processador de pagaments (Stripe). En aquesta ocasió, quan no hi ha un requeriment d'autorització i autenticació que es pot resoldre mitjançant l'aplicació per a mòbils o des de l'espai de client al lloc web del banc o caixa, el que resulta més útil és que tu, com a client (de l'entitat financera), i com a mecenes (del creador o projecte a qui dónes suport), contactis amb la teva oficina bancària, o directament amb el gestor que t'hagin assignat, per poder comentar-ho i resoldre-ho.
Com hem explicat anteriorment, l'Aixeta fa arribar sempre als mecenes, de manera automàtica, un correu electrònic cada cop que intentem un cobrament i hi ha un error. Hi notifiquem l'error i la possible solució. Però si tu, com a usuari de la nostra plataforma, en fas un seguiment, serà més efectiu.

✅ · Ja he solucionat el problema: puc tornar a intentar el pagament?
Sí, i tant! És molt senzill! Seguidament, te n'expliquem tots els passos:
  1. Dirigeix-te a la secció de Pagaments del teu menú d'usuari
  2. Localitza la columna titulada com a Estat
  3. Si hi ha algun pagament que apareix marcat amb una Acció requerida, has d'autoritzar el moviment econòmic tal i com t'especifiquem a l'apartat número 5
  4. Si hi ha algun pagament fallat, ressaltat amb el color vermell, al costat hi trobaràs un enllaç on hi dirà Reintenta-ho
  5. Clica a aquest enllaç, i veuràs que la pàgina es refresca, indicant que el pagament s'està tornant a processar
  6. Espera entre 5 i 10 segons, i actualitza la pàgina manualment, prement la tecla F5 del teu teclat (si ho fas des d'un ordinador)
  7. Si el pagament s'ha efectuat correctament, a la columna d'Estat, el moviment apareixerà marcat com a Pagat i ressaltat amb el color verd
  8. Si el pagament torna a aparèixer com a fallat, has de tornar a revisar tots els passos que t'especifiquem a l'apartat número 4

🛟 · Si res de tot això funciona, què puc fer?
Si has seguit punt per punt totes les nostres recomanacions i no aconsegueixes resoldre el problema, tenim una última solució, com una espècie de salvavides.
  1. Dirigeix-te a la secció de Subscripcions que trobaràs al teu panell de gestió
  2. Clica damunt del creador amb qui estàs tenint el problema amb el pagament
  3. Un cop a dins, busca el botó vermell, on hi diu Donar de baixa
  4. Amb aquesta acció, cancel·laràs la subscripció amb el creador, i ara hauràs de tornar a iniciar-la
  5. Dirigeix-te a la nostra secció d'Explora, i fes servir el panell d'explorar per cercar la pàgina del teu creador
  6. Un cop l'hagis trobat, dirigeix-te a la seva secció de subscripcions, tria el nivell de subscripció que més t'interessi i prem el botó de Subscriu-te!
  7. Tornaràs a iniciar el procés de subscripció tal i com havies fet en el seu moment, i d'aquesta manera podràs actualitzar els permisos i les autoritzacions entre el pagament recurrent de l'Aixeta i la teva entitat financera

ℹ️ Si necessites més ajuda, sempre pots contactar directament amb nosaltres a través del correu electrònic: [email protected]. Estem a la teva disposició!

Tornar Ves a dalt